fredag 6 december 2013

Bodil eller Sven

Tycker det är intressant att stormen heter Bodil i Dk men Sven i Sv..och kanske ännu mer intressant är, varför döper "vi" dem? Vem är "vi"? Som alltid började det cirkulera lite bilder på FB, bland annat den här;

Jaha..folk kommenterade med skrattandes smileys..själv såg jag inte logiken med storm, elefant,  Bodil, heller inte Sven. Men så fick jag svaret av min sambo, "Far til fire" är svaret. Det är en tecknad serie, sedermera film som tydligen handlar om en familj bestående av en pappa och hans fyra barn. Ett av barnen har en tygelefant med hjul på, lite som Snigel i Björnes magasin och den heter Bodil! :) Nu förstår jag logiken, men jag förstår inte humorn. Betyder det så att jag inte förstår danskarna?! Kanske....

Jag vill ju absolut inte vara sämre än alla andra, så jag har minsann också fiskat fram mobilen och förevigat Bodil/Svens verk. Så det så!!




Humlebæks hamn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar