fredag 2 november 2012

Bond-klippning

Helgens sysselättning, nya Bond ikväll på Humlebio och klippning på Stjerneklip imöra. Den pyttelilla bion i Humlebæk är otroligt mysig. Endast en salong, som är lite lagom stor, och entren känns närmast som ett fik, istället fär en "väntsal" till bion. Anledning är de små bord, hett tips för ett fik, och kaffe, ytterligare ett hett tips. Alla tar sig en kopp kaffe medans de väntar på att filmen ska börja. Första gången tänkte jag; "-men i Danmark, de borde ju åtminstone klämma en Tuborg innan filmen, inte kaffe!" Oavsett vilket så leder ju båda dryckerna till fler toalettbesök. Men de dricker alltså kaffe..

Att gå till frisören är ju egentligen inte något speciellt men första gången utomlands brukar vara speciellt. Kom ihåg året då jag var au-pair i Tyskland, med tiden så uppsökte jag även en frisör där. INGEN bra utdelning, ytterst oklädsamt. Vid ett annat tillfälle under en spa helg i Polen gick jag spontant in till frisören. Kommunikationen bestod av kroppsspråk och jag hade en känsla av att det spelade ingen roll vad jag försökte förmedla. FANTASTISK bra utdelning. Jag gissar man ska ha tur. Bara att vänta och se...

2 kommentarer:

  1. De skulle de svenksa biograferna anamma...Kaffe,jag brukar köpa med från statoil till biobesöket =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Det är mysigt helt enkelt och biobesöket tas till nästa nivå :)

      Radera